پيش‌بيني قيمت بيت‌كوين و اتريوم در سال 2021

پيش‌بيني قيمت بيت‌كوين و اتريوم در سال 2021

پيش‌بيني قيمت بيت‌كوين و اتريوم در سال 2021

سال 2020 اگرچه به دليل بحران اقتصادي جهاني ناشي از شيوع كرونا براي همه كشورها با مشكلاتي همراه بوده اما براي ارزهاي ديجيتال سال شكوفايي و رشد قابل توجه آنها بوده است.

ارز ديجيتال يا رمز ارز نوعي پول ديجيتالي است كه ويژگي اصلي آن غيرقابل دستكاري بودن و غيرقابل كنترل بودن آن توسط نهادهاي واسطه از جمله بانك‌هاي مركزي است. مهم‌ترين ارزهاي ديجيتال جهان بيت‌كوين و اتريوم هستند كه هم اكنون بخش عمده معاملات بازار ارزهاي ديجيتال را به خود اختصاص داده‌اند.

ارزهاي ديجيتال در سال‌هاي اخير فراز و نشيب بسياري را متحمل شده‌اند كه اين اتفاقات به طور مستقيم بر روي قيمت هر واحد آنها تاثير گذاشته‌اند. سوال اصلي اين است كه ارزهاي ديجيتال در سال آينده ميلادي چه وضعيتي خواهند داشت؟ 

وضعيت ارزهاي ديجيتال در سال 2020

به گزارش ميهن سيگنال، در سال 2020 به دليل چاپ بيش از حد دلار، افت ارزش دلار آمريكا و افزايش بدهي‌هاي اقتصادي ايالات متحده به دليل بحران اقتصادي ناشي از كرونا، ارزش ارزهاي ديجيتال و به ويژه بيت‌كوين رشد قابل توجهي داشته است. عمده اين افزايش قيمت مديون ورود موسسات حقوقي به بازار ارزهاي ديجيتال بوده كه اين بخش را به عنوان جايگزيني مناسب براي سرمايه‌گذاري در بازارهاي سنتي از جمله طلا و يا حاشيه امنيتي در برابر تهديدهاي مهم اقتصادي به شمار آورده‌اند.

به گزارش ميهن سيگنال ، در سال 2020 به دليل چاپ بيش از حد دلار، افت ارزش دلار آمريكا و افزايش بدهي هاي اقتصادي ايالات متحده به دليل بحران اقتصادي ناشي از كرونا، ارزش ارزهاي ديجيتال و به ويژه بيت كوين رشد قابل توجهي داشته است.

در سال جاري علاوه بر سرمايه‌گذاران خرد، سرمايه‌گذاران عمده از جمله شركت‌هاي سرمايه‌گذاري بزرگي مانند گري اسكيل نيز به سرمايه‌گذاري در حوزه ارزهاي ديجيتال رو آورده‌اند.

يكي از دلايل اين گرايش، عملكرد درخشان ارزهاي ديجيتال نسبت به سرمايه‌گذاري‌هاي سنتي  مانند طلا و فلزات گرانبها بوده است. طبق اعلام cointelegraph، قيمت بيت‌كوين در ابتداي سال ميلادي جاري 7411 دلار بوده است و تا امروز با 159 درصد افزايش به بالاتر از سطح 18000 دلار رسيده است.

هر سكه اتريوم در ابتداي ژانويه 2020، 136 دلار ارزش داشته در حالي كه امروز با 337 درصد افزايش، قيمت هر واحد آن به 595 دلار رسيده است.

حالا در پايان سال 2020 مهمترين سوال براي سرمايه‌گذاران اين است كه :

آيا روند صعودي و افزايش قيمت ارزهاي ديجيتال در سال 2021 هم ادامه خواهد داشت؟

پيش‌بيني وضعيت بازار ارز ديجيتال در سال 2021

مهمترين نكته در پيش‌بيني آينده ارز ديجيتال عدم وابستگي آن به دولت‌هاست. به دليل اين ويژگي ارزهاي ديجيتال، نوسان زيادي در قيمت آنها رخ مي‌دهد و در نتيجه پيش‌بيني آينده رمزارزها نسبت به ساير بازارهاي مالي دشوارتر است.

به گفته فرانك هولمز مديرعامل شركت سرمايه‌گذاران جهاني آمريكا، سال 2021 براي ارزهاي ديجيتال و طلا سال فوق‌العاده‌اي خواهد بود. به نظر هولمز با افزايش كاربرد ارزهاي ديجيتال در سال‌هاي اخير در سرتاسر دنيا آينده خوبي در انتظار بيت‌كوين و اتريوم است.

پيش‌بيني قيمت بيت‌كوين در سال 2021

با در نظر گرفتن رويداد هاوينگ بيت‌كوين در ماه مي سال 2020 كه با نصف كردن پاداش استخراج بيت‌كوين، ميزان عرضه آن را به نصف رسانده است مي‌توان از پيشي گرفتن تقاضا بر عرضه اين ارز ديجيتال هم نتيجه گرفت روند افزايش قيمت بيت‌كوين در سال‌هاي آينده و به ويژه سال 2021 ادامه خواهد داشت.

با توجه به اين شرايط، تحليل گران بلومبرگ پيش بيني كرده اند قيمت بيت كوين به 50000 دلار برسد.

با توجه به اين شرايط، تحليل گران بلومبرگ پيش‌بيني كرده‌اند قيمت بيت‌كوين به 50000 دلار برسد. طبق نظر بعضي از تحليلگران نيز قيمت بيت‌كوين در 12 ماهه آينده به 100000، 170000 و حتي 318000 دلار خواهد رسيد.

برخي از پيش‌بيني‌هاي فعلي با توجه به شباهت رفتار فعلي قيمت بيت‌كوين با روند صعودي بي‌سابقه آن در سال 2017 صورت گرفته است. در آن زمان قيمت ارزهاي ديجيتال به سرعت افزايش يافت و قله‌هاي تاريخي خود را ثبت كرد. پس از مدت كوتاهي دوباره قيمت‌ها سقوط كرد و سرمايه‌گذاراني كه شتابزده به اين بازار وارد شده بودند متحمل ضررهاي سنگيني شدند.

اما به نظر مي‌رسد روند فعلي افزايش قيمت ارزهاي ديجيتال با روند صعودي سال 2017 متفاوت باشد. طبق اعلام ميهن سيگنال، مهمترين دليل اين تفاوت، افزايش تعداد كاربران ارزهاي ديجيتال نسبت به گذشته است. به گفته پيرس كراسبي مديركل تريدينگ ويو علاوه بر پراكندگي دارايي، درصد مالكيت نهادهاي حقوقي و توسعه فناوري‌هاي مبتني بر ارز ديجيتال هم عوامل تمايز روند فعلي نسبت به روند سال 2017 مي‌باشند.

خريد بيت‌كوين و ساير ارزهاي ديجيتال توسط موسسات در سال 2020 رشد چشمگيري داشته است. اين درصد بالاي مالكيت حقوقي‌ها مي‌تواند به عنوان يك حمايت قوي براي قيمت عمل كند. به نقل از mihansignal، طبق گزارش كوين شيرز در 7 دسامبر، 14.9 ميليارد دلار ارز ديجيتال تحت مديريت موسسات حقوقي است كه 83 درصد از اين ميزان تنها در اختيار شركت سرمايه‌گذاري گري اسكيل مي‌باشد.

به گزارش تجارت نيوز در سال جاري بيش از 4.8 ميليارد دلار به ارزش سرمايه‌گذاري‌هاي ارز ديجيتال افزوده شده است. تنها در 4 هفته گذشته 1.4 ميليارد دلار نقدينگي به بازارهاي بيت‌كوين وارد شده است.

همچنين فناوري بلاك‌چين كه زيرساخت ارزهاي ديجيتال مي‌باشد اخيرا به شدت توسعه يافته است. اكنون هزاران اپليكيشن بر بستر بلاك‌چين‌هاي مختلف ساخته شده‌اند كه اين يك نقش كليدي در ثبات قيمت ارزهاي ديجيتال ايفا مي‌كند. واضح‌ترين مثال براي توسعه در اين حوزه، گسترش اپليكيشن‌هاي تامين مالي غيرمتمركز يا ديفاي در سال 2020 بوده است.

پيش‌بيني قيمت اتريوم در سال 2021

در مورد اتريوم به نظر مي‌رسد روند صعودي فعلي ادامه داشته باشد. اتريوم كه دومين ارز ديجيتال برتر از نظر ارزش بازار است در روزهاي اخير افزايش شديد قيمت را تجربه كرده است.

يكي از ويژگي هاي كليدي بلاك چين اتريوم قابليت برنامه ريزي آن است كه آن را به پركاربردترين ارز ديجيتال در برنامه هاي غيرمتمركز تبديل كرده است.

يكي از ويژگي‌هاي كليدي بلاك‌چين اتريوم قابليت برنامه‌ريزي آن است كه آن را به پركاربردترين ارز ديجيتال در برنامه‌هاي غيرمتمركز تبديل كرده است.

بلاك‌چين اتريوم همچنين به عنوان بازاري براي ارائه خدمات مالي، اپليكيشن‌ها، بازي‌ها و ساير خدمات به كار گرفته شده است. از ديگر ويژگي‌هاي مهم اين شبكه مي‌توان به انجام قراردادهاي هوشمند بر بستر اين بلاك‌چين اشاره كرد به نحوي كه در صورت انجام شرايط تعيين شده توسط طرفين قرارداد، به طور خودكار اقدامات خاصي صورت بگيرد.

اين قابليت‌هاي اتريوم باعث افزايش خيره كننده كاربران اتريوم و نيز افزايش شديد جريان نقدي ورودي به بلاك‌چين اتريوم شده است. با در نظر گرفتن شرايط كلي موثر بر بازار ارزهاي ديجيتال و نيز شرايط خاص اتريوم در سال 2020 پيش‌بيني شده اين ارز ديجيتال تا سال 2025 از 3500 دلار عبور نمايد.

طبق برنامه‌هاي از پيش اعلام شده قرار است يك پروژه ارتقا به نام “اتريوم 2” در شبكه اتريوم صورت گيرد كه در ابتداي دسامبر 202 فاز صفر اين پروژه آغاز به كار كرده است. با اتمام اين پروژه برخي از مشكلات اين بلاك‌چين از جمله مقياس‌پذيري و بالابودن نرخ كارمزد پردازش تراكنش‌ها تا حدي حل شده و تغييرات مفيدي در آن صورت خواهد گرفت. با اين ارتقا، گسترش ديفاي بيش از پيش صورت گرفته و محبوبيت اتريوم هم افزايش چشمگيري خواهد يافت.

جمع‌بندي

با در نظر گرفتن روند فعلي ارزهاي ديجيتال، به طور كلي مي‌توان گفت در سال 2021 نيز روند مثبت رشد ارزهاي ديجيتال ادامه خواهد يافت. با گسترش روزافزون كاربرد اين ارزها در كارهاي روزمره و نيز صنايع مختلف انتظار مي‌رود تقاضا براي ارزهاي ديجيتال و به خصوص بيت‌كوين و اتريوم كه سرآمد اين حوزه هستند در سال 2021 افزايش قابل توجهي داشته باشد و اين عوامل در نهايت به افزايش چشمگير قيمت اين دارايي‌هاي ديجيتال منجر گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.